Toll, dass Du zu dieser kleinen Webseite gefunden hast - ich hoffe, weil Du wissen möchtest, was Dir dein CD-Player gerade vorspielt.
Manch einer wird es kaum glauben, aber das ist nun schon die fünfte Ausgabe - und so langsam kann man davon reden, dass dieser jährliche und persönliche Musikmix eine kleine Tradition ist.
Hier jedenfalls gibt es die komplette Tracklist und zu jedem Lied ein paar Infos und einen Kommentar von mir, warum genau dieses Lied einfach das beste ist und nicht die anderen. Viel Spaß, JAN.
» Weiter zur Tracklist
Gotta Reason - Hard-Fi
The View From The Afternoon - Arctic Monkeys
What's The Word - We Are Scientists
Napoleon Says - Phoenix
Gekommen Um Zu Bleiben - Wir sind Helden
Red Light Indicates Doors Are Secured - Arctic Monkeys
Nausea - Beck
Unrock - Gabriël Rios
Mi Confesión - Gotan Project
Sol Tapado - Thievery Corporation
Hoochie Woman - Tori Amos
In The Death Car - Iggy Pop
When I Was A Young Girl - Feist
Took some $$ - Troy Von Balthazar
Broad Daylight - Gabriël Rios
1992 - Daniel Cirera
To Be Gone - Anna Ternheim
Gamble Everything for Love - Ben Lee
The Songs That We Sing - Charlotte Gainsbourg
Don't Look Back - Télépopmusik
All I Need - [re:jazz] (Original By Air)
Summertime - Angélique Kidjo
Gotta Reason
Hard-Fi
Stars Of CCTV, 2005
Spaß! Energie! Manchmal flach aber fetzig! Einige Songs laufen ja öfter im Radio, aber da hab ich die Band nicht wirklich wahrgenommen. Erst beim Stöbern in großen weiten CD-Regalen ist mir das gelbe Cover in die Augen gesprungen. Also schnell mal reinhören und schon war klar, dass der CD Player jetzt öfter mal den Laptop beim Musik spielen ablösen wird.
Links:
» Hard-Fi (offizielle Webseite)
Songtext:
hung around here long enough i've seen the smooth, but only caught the rough i've got no reason ooh no, i got no reason. disco on the radio i ain't got no place to go i got no reason ooh no i got no reason but wait, see the new girl in town maybe i can show you round baby let's generate some heat gotta reason ooh now i've gotta reason hey hey baby you knock me out make me want to scream and shout i've gotta reason now, i've gotta reason you can make it all worth while i like your face girl, i like your style you've gotta reason oh now i gotta reason yeah you look so good i want to eat you up like food oh,baby lets generate some heat i've gotta reason ooh now i've gotta reason. (alright, let's go, woooah, check it out, check it out yeah) gotta get my head just right gotta make my move tonight i've gotta reason now i've gotta reason ooh, i've gotta reason ooh now i've gotta reason ooh now i've gotta gotta reason, gotta gotta reason, gotta gotta reason, gotta gotta reason, gotta gotta reason, gotta gotta reason, gotta gotta reason, gotta gotta reason, gotta
The View From The Afternoon
Arctic Monkeys
Whatever People Say I Am, That's What I'm Not, 2006
Wenn das nicht für die meisten Interpreten hier gelten könnte, würde ich ja sagen, dass die Artic Monkeys glatt meine Lieblingsband dieses Jahres geworden sind. Jedes Lied vom Album ist ein Ohrwurm und irgendwann weiß man nicht mehr welchen Song man eigentlich gerdae gehört hat. Einfach Spitzenklasse. Und auch das Time Magazine sagt: "best album of the year".
Links:
» Arctic Monkeys (offizielle Webseite)
Songtext:
Anticipation has the habit to set you up
For disappointment in evening entertainment but
Tonight there’ll be some love
Tonight there’ll be a rawkus, regardless of what’s gone before
I want to see all of the things that we’ve already seen
The lairy girls hung out the window of the limousine
And of course its fancy dress
And they’re all looking quite full on
In bunny ears and devil horns
I want to see all of the things that we’ve already seen
I want to see you take the jackpot out the fruit machine
And put it all back in
You’ve got to understand it you can never beat the bandit
And she won’t be surprised and she won_t be shocked
When she’s pressed the star after she_s pressed unlock
And there’s verse and chapter sat in her inbox
And all that it says is that you’ve drank a lot
You should bear that in mind tonight
You can pour your heart out but her reasoning will block
owt you send her after nine o clock
You can pour your heart out around 3 o clock
When the 2 for 1’s undone the writers block
What's The Word
We Are Scientists
With Love And Squalor, 2005
Jetzt nicht zu oft das gleiche schreiben, aber die Scientist sind einfach Helden. Das Album habe ich vermutlich Monate hoch und runter gehört und zeitweise nichts anderes. Warum sollte man auch die Musik wechseln, wenn die die läuft die beste ist? Und warum überhaupt sind nicht alle Songs auf dieser CD von den Scientists? Fragen ohne Antworten.
Links:
» We Are Scientists (offizielle Webseite)
» News Blog über We Are Scientists
Songtext:
What's the point of making all this noise If nothing's ever getting heard? I'm saving up my voice now What's the word, yeah What's the word, yeah What's the word? Instead of throwing up your hands Why don't you tell me what You're trying to tell me? I'm sick of breaking all these plans Now, it's starting to kill me Man, it's starting to kill I'm about as close to making sense As I am ever going to get Is that how quickly I'd be gone? And just read my lips They're pretty loose They're pretty loose They're pretty loose But I can't ever say Who's kidding who? Who's kidding who? Who's kidding who? Instead of throwing up your hands Why don't you tell me what You're trying to tell me? I'm sick of breaking all these plans It's starting to kill me Man, it's starting to kill I'm about as close to making sense As I am ever going to get Is that how quickly I'd be gone? Save your breath I already knew I already knew I already knew But I can't say Who's kidding who Who's kidding who Who's kidding who Instead of throwing up your hands Why don't you tell me what You're trying to tell me? I'm sick of breaking all these plans It's starting to kill me Man, it's starting to kill I'm about as close to making sense As I am ever going to get Is that how quickly I'd be gone?
Napoleon Says
Phoenix
It`s Never Been Like That, 2006
Da sind sie wieder unsere Freunde aus Paris. An der Flurtür hängt noch immer das von einer Café-Klotür mitgenommene Poster. Das Konzert war wie man es bei Phoenix erwartet Klasse. In das (übrigens in Berlin aufgenommene) Album muss man sich zwar ein wenig reinhören, aber dann irgendwann packt es einen. Wem es gegönnt sei, sollte die Musik aber am besten live genießen.
Links:
» Phoenix (offizielle Webseite)
Songtext:
You know your french well Didn't take any decision so far Hit me like a freight train Please consider my request You do expect a Messiah You want to be European I would be your Bonaparte Don't ever care 'bout what Napoleon says Look out look at look at me Calm down calm down I said to myself this time Look at what you look like You know it suits you well Napoleon says to take off your coat Take off your long johns too Napoleon says to take off your coat Take off your long johns too Look out look at look at me Calm down calm down I said to myself this time Look at what you look like You know it suits you well Right hand in a trench coat Right hand in a trench coat Napoleon says to come over here Bring back your long johns too Napoleon says to come over here Bring back your long johns too Look out look at look at me Calm down calm down I said to myself this time Look at what you look like You know it suits you well Right hand in a trench coat Right hand in a trench coat Look out look out look out Don't get yourself excited Calm down calm down calm down Go get yourself a white horse Right hand in a trench coat Right hand in a trench coat
Gekommen Um Zu Bleiben
Wir sind Helden
Von Hier An Blind, 2005
Jaja, die Platte ist vom letzten Jahr. Aber deswegen trotzdem genial. Und "Gekommen um zu bleiben" ist ja auch quasi das Thema dieser Compilation. Leider habe ich es immer noch nicht zu einem Konzert geschafft, aber wie soll man sich auch die Termine merken, wenn sie schon ein Jahr vorher angekündigt werden. Vielleicht sollte man auch gar nicht hingehen, dann bleibt alles "wohin es gekommen" ist.
Songtext:
Gekommen um zu bleiben
Ihr sagt: The höher they come,
the blöder they fall
So verdammt emporgekommen und immer noch standing tall
Ihr sagt „Was so abgeht must doch bitte come down“
Ich sag den Untergang ab
ohne runter zu schauen
Wir gehen nicht, aber wenn wir gehen,
dann gehen wir in Scheiben
Entschuldigung, aber ich sagte:
wir sind gekommen um zu bleiben.
Gekommen um zu bleiben
Wir gehen nicht mehr weg
Gekommen um zu bleiben
Wie ein perfekter Fleck
Gekommen um zu bleiben
Wir gehen nicht mehr weg
Ist dieser Fleck erst in der Hose
ist er nicht mehr raus zu reiben
Entschuldigung, ich glaub
Wir sind gekommen
um zu bleiben
Und ihr singt Dankeschön und auf Wiedersehen
Reicht uns wehende Fahnen, damit unterzugehen
Lebet hoch! Mut kommt vor dem Fall.
Wo Geschwindigkeit ist, wünscht sich der Mensch auch den Knall
Ihr fesselt uns ans Pferd und bittet uns es anzutreiben
Entschuldigung, ich sagte:
Wir sind gekommen um zu bleiben.
Gekommen um zu bleiben
Wir gehen nicht mehr weg
Dann sagt ihr: Schau, the end is near, now bitte face your final curtain
Doch wir sind schlau, wir bleiben hier, für die Gesichter, die empörten
Diese Geister singen schief und sind nicht einfach auszutreiben
Entschuldigung, ich sagte:
Wir sind gekommen um zu bleiben.
Wir gehen gehen nicht, aber wenn wir gehen, dann gehen wir in Scheiben
Entschuldigung, ich sagte
Wir sind gekommen um zu bleiben
Red Light Indicates Doors Are Secured
Arctic Monkeys
Whatever People Say I Am, That's What I'm Not, 2006
Und, hast Du's mitbekommen? Rhythmen sind scheinbar auch begrenzt. Achso, und die Artic Monkeys sind ja auch schonmal drauf gewesen. Hätte man bei Song 2 gewusst, dass da noch einer kommt, hätte man doch glatt alle anderen übersprungen, richtig?
Links:
» Arctic Monkeys (offizielle Webseite)
Songtext:
Ask if we can have six in, if not we'll have to have 2
You're coming up our end aren't you? So I'll get one with you
Oh won't he let us have six in? especially not with the food
He coulda just told us no though, he dint have to be rude
See her in the green dress? She talked to me at the bar
How come its already two pound fifty? We've only gone about a yard
Dint ya see she were gorgeous, she was beyond belief
But this lad at the side drinking a Smirnoff ice came and paid for her tropical Reef
And I'm sitting going backwards, and I didn't want to leave
Its high green mate, via hillsborough please
How funny was that sketch earlier, up near that taxi rank
Oh no you will have missed it, think it was when you went to the bank
These two lads squaring up proper shouting, bout who was next in the queue
The kind of thing that would seem so silly but not when they've both had a few
Calm down temper temper, you shouldn't get so annoyed
You're acting like a silly little boy
They wanted to be men and do some fighting in the street
No surrender, no chance of retreat
Drunken plots hatched to jump it, ask around are ya sure?
Went for it but the red light was showing
And the red light indicates doors are secured
Nausea
Beck
The Information, 2006
Beck ist eigentlich immer irgendwie Klasse. Früher hab ich die Musik zwar nie gemocht, aber Dinge ändern sich. Derzeit wundert mich eher immer, dass schon wieder ein neues Album von Beck draußen ist. Ich hab das Jahr über die letzte Platte "Guero" immernoch gehört, als ob die nagelneu wäre. Komisch. Aber gut!
Links:
» Beck (offizielle Webseite)
Songtext:
Now I'm a seasick sailor On a ship of Norse I got my maps all backwards And my instincts poised In a truth blown gutter Full of wasted years Like blown-out speakers Ringin' in my ears Oh it's nausea, oh nausea And we're gone It's nausea, oh nausea And we're gone Now I'm a straight-line walker In a black-out room I push a shopping cart over In an Aztec ruin With my minion fingers Working for some God Who could see his own reflection In a parking lot Oh it's nausea, oh nausea And we're gone No it's nausea, oh nausea And we're gone Now I'm a priest teenager On a tower of dust I'm a dead generator In a cloud of exhaust I eat alone in the desert With skulls for my pets I rate the days, one to ten With lead cigarettes It's nausea, oh nausea And we're gone It's nausea, oh nausea And we're gone
Unrock
Gabriël Rios
Ghostboy, 2003
Wunderbare Musik. Ob aus Puerto Rico oder aus Belgien weiß man nicht so genau, vermutlich letzteres, aber eigentlich ja auch egal. Auf das Album bin ich über den Sond Broad Daylight (Track 15) gestoßen und ja, es macht einfach riesig Spaß zu hören.
Links:
» Gabriël Rios (offizielle Webseite)
Songtext:
Aboard the plane I watch the mermaids curl their tongues Feel sick and thin Got babies scheming here within Got no memories and no rescue from the seas Feel ill at ease yo It's all about to come Chorus: I feel like flying up against the sun And I don't think that I am the only one So put your souls on everyone And give me some, and give me some I am growing tame and the cannibals keep having fun They won't give me back, no won't give me back my head So here we are out drying in the sun I could plan a run or just stay and be done
Mi Confesión
Gotan Project (feat. Koxmoz)
Lunático, 2006
Ich hab ja immer gehofft und gebangt, ob da nach dem letzten etwas improvisiert wirkendem Album wieder ein typisches, rundes, neues kommen wird. Und da war es dann. Ich hab es gleich ohne reinhören gekauft, die CD zu Hause eingelegt und diese wunderbare, diesmal sehr ruhige Musik auf dem Sofa genossen. Jetzt freue ich mich vor allem auf das Konzert in (heute) genau 24 Tagen.
Links:
» Gotan Project (offizielle Webseite)
Songtext:
(Apolo Novax)
Proyecto Gotan... desde el Koxmoz para el mundo...si, soy yo… y la voz de mi pensamiento...mis pensamientos... pensamientos del corazón.
Cómo es la clave, cuál el secreto? Para estar en paz por completo, dos pies en la tierra y un relato desde hace rato me tienen sujeto. El mundo es mi suelo, el cielo mi techo, Buenos Aires donde cosecho mis anhelos y mis pasiones, pero solo hay vacío y no estoy satisfecho.
Si hablo de amor... se que la extraño, de mis actos en vida soy dueño, pero me calla el dolor por el daño, es como un sueño dentro de otro sueño. Apuesto a pleno pero de callado, cada uno en la suya, yo ando rayado, sigo esperando sentado... que esta vez el destino no me deje plantado... que no me deje plantado... no nena.
Escuchame bien... no es chamuyo...es amor.
(Chili Parker)
Me la batió un gomía che, la culpa no fue mía, de amor yo no se nada, lo mío es la astronomía, vos sabias bien que yo era un mamarracho, vos lo sabias bien...soy un borracho. Así que ya no me reclames, no me esperes flaca ya no me llames, todos lo saben prefiero ser MC, hasta el farolito de la calle en que nací. Tengo una balada para un loco, que la compuse yo, para mi, porque estoy loco, y eso me provocó que en vos pensase, y así un poema nace. Los más hábiles dejamos pasar los abriles, inmóviles para no quedar como giles, así ya no me enamoro de nuevo... así ya no me enamoro de vos de nuevo.
(Apolo Novax)
Pensamientos del corazón … son mi confesión..."¿que?"... tampoco mi inspiración.
Pensamientos del corazón … son mi confesión..."que se yo, pero sé que no es chamuyo"... tampoco mi inspiración. ( Bis X2)
(Chili Parker)
... y es así, todos tropezamos con la misma piedra.
(Apolo Novax)
No es chamuyo...es amor.
Sol Tapado
Thievery Corporation (feat. Patrick De Santos)
The Cosmic Game, 2005
Die Thievery Corporation war glaube ich so ein Griff ins blaue. Eine Amazon Empfehlung oder etwas in der Art. Naja und manchmal wird man überrascht und hat sehr schöne Musik gefunden, auf die man sonst vielleicht nie oder erst viel viel später gestoßen wäre. Wenn das jemand übersetzen kann, würde ich mich auch über den deutsche Text freuen.
Songtext:
Eu sou o preto que voce matou Eu se a gato que voce cruzou Agua passada que voce tomou Eau sou a mesa que voce virou Eu sou o homen que voce julgou Eu sou a planta que voce cortou E a Macona que voce fumou Eu sou o negro que voce matou Bate bola entra na roda Paga, monta, e fica la for a for a Bate balaio entra na roda Bate balaio que vai levar na cara Eh, danca comla lua cheia Eh, eh voce ja no me deve nada Eu sou a terra que voce pisou E o dinheiro que voce gastou Eu sou o sol que voce tapou Sou a mulher que voce violou Eu sou o escravo que voce amarrou O animal que voce nao soltou Eu sou a luz que voce tapou Eu sou o negro que voce matou
Und hier eine freie Übersetzung - vielen Dank an Katja:
Ich bin der Schwarze, den Du getötet hast Ich bin die Katze die du gekreuzt hast Verflossenes Wasser, das du getrunken hast Ich bin der Tisch, den Du gedreht hast Ich bin der Mann, den Du verurteilt hast Ich bin die Plflanze, die Du geschnitten hast Ich bin der Joint, den Du geraucht hast Ich bin der Schwarze, den Du getötet hast Schlag den Ball, komm in die Roda Bezahl, steig ein und bleib da draußen Schlag den Korb (spezielle Trommel) und komm in die Roda Schlag die Trommel, die den Kopf heben wird Eh, tanz mit dem vollen Mond Eh, Du schuldest mir gar nichts mehr Ich bin die Erde, die Du betreten hast Und das Geld, das du ausgegeben hast Ich bin die Sonne, die Du verdeckt hast Ich bin die Frau, die Du vergewaltigt hast Ich bin der Slave, den Du gefesselt hast Das Tier, das du nicht frei gelassen hast Ich bin das Licht, das du verdeckt hast Ich bin der Schwarze, den Du getötet hast. Roda: Tanzkreis beim Capoeira (Anmerkung der Übersetzerin)
Hoochie Woman
Tori Amos
The Beekeeper, 2005
Tori Amos ist und bleibt für mich eine der liebsten Musikerinnen. Exzentrisch, eher akustisch - an sich was für die berüchtigten Kopfhörer auf dem Sofa. Aber ein paar Lieder kann man auch einfach so hören und so hat sich die liebe Tori hier dazwischen geschummelt.
Links:
» Tori Amos (offizielle Webseite)
Songtext:
Hoochie Woman Hoochie Woman Hoochie Woman Hoochie Woman I wasn't thinking My head was in the book His hands were on her everywhere I saw his face I dropped my coffee He's cheating on me with a Hoochie Woman Ooo hoo hoo you can Keep your Hoochie Ooo hoo hoo keep the house Ooo hoo hoo And the bank accounts 'Cause boy I bring home the Bacon I said boys I bring home the Bacon now I went to work and the office girls Were all burning their poetry It wasn't good But in the neighborhood Now they're all just a Hoochie Woman He called me up And said "she has needs" I said "you'll find 'em On Barney's fourth floor" He said "I need a loan" (I said) "that's not a problem You better keep this from you Hoochie Woman"
In The Death Car
Iggy Pop
Nude & Rude, 2006
Tja, wie kommt eigentlich Iggy Pop hier rein? Ehrlich gesagt ich weiß es gar nicht so genau. Das Lied ist mir irgendwo in den letzten Monaten unter gekommen und ist dann einfach im Ohr hängen geblieben. Da kann man nix machen. Ob es am jetzt wieder modernen Chor liegt. Oder an den Bläsern? Oder der süß-melancholischen Melodie? Wer weiß?
Links:
» Iggy Pop (offizielle Webseite)
Songtext:
A howling wind is whistling in the night My dog is growling in the dark Somethings pulling me outside To ride around in circles I know that you have got the time Coz anything I want, you do Youll take a ride through the strangers Who dont understand how to feel In the deathcar, were alive In the deathcar, were alive Ill let some air come in the window Kind of wakes me up a little I dont turn on the radio Coz they play shit, like....You know When your hand was down on my dick It felt quite amazing And now that, that is all over All weve got is the silence In the deathcar, were alive In the deathcar, were alive So come on mandolins, play When I touched you I felt that you still had your baby fat And a little taste of babys breath Makes me forget about death At your age youre still joking It aint time yet for the choking So now we can see [or know] the movie and see each other truly In the deathcar, were alive In the deathcar, were alive I want to hear some mandolins
When I Was A Young Girl
Feist
Let It Die, 2004
Dieses Lied ist eigentlich viel zu besonders, um auf eine Jahres-CD gepresst zu werden. Und so ist es auch im letzten Jahr nicht dort drauf gekommen. Da ich es aber immernoch genauso gerne höre, wie beim ersten mal (da überigens live), musste das jetzt einfach sein. Wenn nicht Feist, wer dann sollte unter die beste Musik fallen?
Links:
» Feist (offizielle Webseite)
Songtext:
When I was a young girl I used to seek pleasure When I was a young girl I used to drink ale Out of the ale house down into the jail house My body's salvating and hell is my doom Come mama come papa and sit you down by me Come sit you down by me and pity my case My poor head is achin' my sad heart is breakin' My body's salvating and hell is my doom Please send for the preacher to come and pray for me And send for the doctor to heal all my wounds My poor head is achin' my sad heart is breakin' My body's salvating and I'm bound to die One morning one morning one morning in May I saw this young lady all wrapped in white linen All wrapped in white linen and call out the plague
Took some $$
Troy Von Balthazar
Troy Von Balthazar, 2005
Eigentlich hätte es der Song "Dogs" oder "Real Strong Love" werden müssen. Aber manchmal sind die Lieder die ich am meisten mag ein wenig zu speziell und passen dann nicht mehr so gut zwischen die anderen. Aber wer dieses mag, sollte in die CD mal reinhören. Vielen lieben Dank übrigens an J. für den Tipp! Mit den Liedern habe ich eine Menge in Gedanken vertiefte Tage verbracht.
Songtext:
Took some money from you, I crossed the line. I come home from working all fucked up on wine, and I pause on the piano like a real man. Courage mon amour, in this blood red world. Sometimes when you're sleeping you look just like a little girl, I'll furnish you with money like a real man. One day I'll make money like a real man. Took some money from you, told you it was mine. Let's just stay home this evening and get all fucked up on wine. And I'll pause on the piano like a real man. I pause on the piano like a real man.
Broad Daylight
Gabriël Rios
Ghostboy, 2003
Dem guten alten Radio1 sei Dank bin ich auf diesen wundervollen Ohrwurmsong gestoßen. Kaum gehört bin ich gleich in den Plattenladen und hab mir das Album vom kompetenten Fachpersonal aus einer versteckten Ecke der World Musik Abteilung fischen lassen. Und der Kauf hat sich gelohnt. Zwar ist das hier auch der initiale Radiosong, aber die ganze Platte ist wunderbar.
Links:
» Gabriël Rios (offizielle Webseite)
Songtext:
Back In The Old Days, Tight Like A Fight,
Used To Hang With The Devil In The Broad Daylight
We Had A Route, A Walkabout,
Until We Had A Row, A Kind Of Falling Out
He Showed Me The Low, Showed Me The Down
Called It The Happy Low Down
We Used To Rock Some Tunes With A Guy Named Lloyd
Lloyd Still Got Them Polaroid’s
Broad Daylight
Broad Daylight
Stop Climaxing , You Got Your Fight
Leaving Him Alone In The Broad Daylight
He Might Get It On, On His Own And Start Building A Throne
Out Of Worn Out Razors
Look At You Shaking You Can’t Find His Plight
Got You Scared Of Ghosts In The Dead Of Night
While You’re Making Up Stories Trying To Make It Ok,
He’ll Be Bringing Them In To Let Them Out And Play
In The Broad Daylight
Broad Daylight
Leaving Me Alone In The Broad Daylight
In The Broad Daylight
Broad daylight
In the broad day...
Please Don’t Leave Me Alone
Leaving Me Alone In The Broad Daylight
You’ll Get Your Money, You’ll Get Your Night
Just Leave Me Alone Up (In The Broad Daylight)
I Need Some Shit Of My Own, I Need A Throne
Not Them Razors
And Who You Think You Are Screaming Hollywood Burn?
If You Really Want To Stop It Then Burn Your Sperm
‘Cause This Here Be Going On Until Its Not And Then A Little More
Broad Daylight
Leaving Me Alone In The Broad Daylight
In The Broad Daylight
Broad Daylight, In The Broad Day
Please Don’t Leave Me Alone
Leaving Me Alone In The Broad Daylight
In The Broad Daylight
In The Broad Daylight
In The Broad Daylight
In The Broad Daylight
Broad Daylight
In The Broad Day
Please Don’t Leave Me Alone
Leaving Me Alone In The Broad Daylight
1992
Daniel Cirera
I Love You *Cough*, 2005
Daniel Cirera muss man einfach mögen für seine eingängigen und wunderschönen Lieder. Bei 1992 kommen vermutlich jedem eine Reihe von Erinnerungen hoch, auch wenn man sich nicht wirklich alle musikalischen Größen seiner jugend erinnern möchte. Vielen Dank an C. für die Musik - ja vielleicht ist es Mädchenmusik.
Links:
» Daniel Cirera (offizielle Webseite)
» gute deutsche Webseite über Daniel Cirera
Songtext:
Back in 1992 It was two years after New kids hit the charts Six years after Madonna stole my heart It was TLC on the radio and ... "Stop-Hammer time" Chilli peppers sure could rock And Kidies made the covers with the help of a sock I turned down sports for Faith No More While Slash fed his snakes with blonds from the tour Jeremy spoke in the class today When the smell of our youth got portrayed By the man with the voice and pain inside Ah, fuck that shit, rest his soul-Nevermind In my shoes there were room to grow So I got real high after a pumpkins show Sure as hell I miss my past And when I think of it now I smile relaxed (Chorus) We listened to "Would?" and made out in the car I took the shit when you dad found out You were my first and you gave me your heart I gave you mine...It was 1992 And I learned all the songs on cheap guitar And sat in my room and I looked at the stars Wondering if wedder had lost it for real And if Miss Sharon Stone wore panties in the scene It all made sense with Body Count The first one to speak were the words came out And I sang along to "It's a shame about Ray" When I found you-I got laid... I got laid (Chorus) - Back in 1992 Back in 1992... (2x) It was 1992... (2x) BACK IN 1992!
To Be Gone
Anna Ternheim
Somebody Outside, 2004
Anna Ternheim hat zwar mittlerweile ein neues Album veröffentlich, aber das hab ich nicht. Und irgendwie ist es auch ganz speziell dieses Lied, das ich besonders mag. Muss man mehr sagen? Eigentlich nicht.
Links:
» Anna Ternheim (offizielle Webseite)
Songtext:
Leave the body leave the mind Leave the body leave the mind Every promise every place behind I just happen to feel so alone For today for all days to come I just wanna be wanna be gone I just wanna be wanna be gone Leave the quiet leave the night Leave the quiet leave the night Broken feelings of dreams out of sight Pictures in your head at night For tonight for all nights to come Erased for good and always gone Erased for good and always gone Leave the city leave the cold Leave the city leave the cold Young people far too old Let me cross a very fine line For today for a lifetime For today for a lifetime Leave the body leave the mind Let me Leave the body leave the mind Every promise every place behind I just happen to feel so alone For today for all days to come For today for all days to come I just wanna be wanna be gone
Gamble Everything for Love
Ben Lee
Awake Is The New Sleep, 2005
Auch ein Künstler der mir eigentlich überhaupt gar nichts sagt. Vermutlich bin ich übers Radio auf das Lied gestoßen. Und gibt es jetzt ein Album dazu, oder nur eine EP. Und warum eine von 2006 und eine von 2004? Hilfe, da geht wohl etwas total an mir vorbei. Aber Herr Ben Lee bleibt jetzt im Fokus in der Hoffnung, dass er noch mehr so fantastische Lieder schreibt.
Links:
» Ben Lee (offizielle Webseite)
Songtext:
Gamble everything for love, gamble everything Put it in a place you keep what you need You can gamble everything for love if you’re free You gotta gamble everything for love Baby are ya cold, are ya cold baby I could wrap you up, wrap you up in my love If you wanna, you can gamble everything for love If you wanna, you can gamble everything for love. Tell me are you feeling lost, have you crossed In the places that you never knew to get through Tell me are you gonna cry all night Tell me the truth, and I’ll tell you the truth If you gamble everything for love You gonna be alright, alright Make a list of things you need, leave it empty Except for number one, write “love”, gamble everything Keep it under lock and key If you wanna, you can gamble everything for love Love me with an open heart tell me anything We can find a place to start to gamble everything We can set this thing apart, cos we’re gonna, gonna Gamble everything for love Tell me do you lose your way each day Are there people you don’t recognise, do they lie? Tell me does it make you feel too real? Tell me the truth, and I’ll tell you the truth If you gamble everything for love You gonna be alright, alright Oooh you can go your own way, Oooh you can go your own way, Oooh you gotta go your own way If you gamble everything for love If you gamble everything for love Gamble everything for love, gamble everything Put it in a place you keep what you need You can gamble everything for love if you’re free You gotta gamble everything for love Tell me are you gettin’ hurt, is it worth it? Tell me are the people strange, do they change? Tell me are you letting go, do you know? I’ll Tell you the truth, if you tell me the truth If you gamble everything for love If you gamble everything for love If you gamble everything for love You gonna be alright, alright Alright.
The Songs That We Sing
Charlotte Gainsbourg
5:55, 2006
Kelly Joyce? Hooverphonic? Nein, irgendwie doch ganz anders. Und eigentlich auch im Kino. Nein doch im Radio? Charlotte Gainsbourg kannte ich auf jeden Fall bis vor kurzem noch nicht wirklich und bin jetzt ganz begeistert von solch rühigen und doch poppigen Liedern wie diesem.
Songtext:
I saw somebody who reminded me of you
Before you got afraid
I wish that you could have stayed that way
I saw a little girl, I stopped and smiled at her
She screamed and ran away
It happens to me more and more these days
And these songs that you sing,
Do they mean anything to the people you're singing them to
People like you
I saw a photograph : a woman in a bath of hundred-dollar bills
If the cold doesn't kill her money will
I read a magazine, it said by seventeen your life is at an end
I'm dead and I'm perfectly content
And these songs that I sing,
Do they mean anything to the people I'm singing them to
People like you
hummmmm
And these songs that we sing,
Do they mean anything to the people we're singing them to
Tonight they do
Don't Look Back
Télépopmusik (feat. Angela McCluskey)
Angel Milk, 2005
Es ist schon eine Weile her, als ich irgendwie per Zufall auf Télépopmusik gestoßen bin. Und seither sind sie bei mir immer etwas hintergründig in einer Sparte zwischen TripHop und Lounge aufgetaucht. Dabei ist die Musik so wunderbar, dass ich mich jetzt schon fast für schäme. Eionfach schöön diese leicht melancholischen Klänge.
Links:
» Télépopmusik (offizielle Webseite)
Songtext:
Sit Still And close your eyes What's behind the other door Oh, no more silence Don't kill this thing we got called love Just searching for the perfect drug When love comes calling Don't look back When love comes calling Don't look away And I'm standing over here Watching you over there Smiling, happy, unaware Oh, life is spinning round You're going underground Forgetting who we were Let's try and keep it Just one more day When love comes calling Don't look back When love comes calling Don't look away You take your love And throw it all around Like it's nothing special Just a sound Let me say one more thing I don't think you realize That a day is like a year sometimes When love comes calling Don't look back When love comes calling Don't look away
All I Need
[re:jazz] (Original By Air)
Point Of View, 2004
Da gibt es nix zu sagen. Das Lied wie man es von Air seit 1998 kennt ist ja eh schon ein Klassiker. Aber auch diese noch ruhigere (unglaublich, dass das geht) Neuauflage ist wunderwunderschön. Zum immer und immer wieder hören.
Links:
» [re:jazz] (offizielle Webseite)
» Offizielle Webseite von Air
Songtext:
All I need is a little time, To get behind this sun and cast my weight, All I need is a peace of this mind, Then I can celebrate. All in all there's something to give, All in all there's something to do, All in all there's something to live, With you ... All I need is a little sign, To get behind this sun and cast this weight of mine, All I need is the place to find, And there I'll celebrate. All in all there's something to give, All in all there's something to do, All in all there's something to live, With you ...
Summertime
Angélique Kidjo
The Best Of, 2001
Summertime ist ja ein Lied, dass zur Tradition dieser CD gehört und somit gibt es auch dieses Jahr wieder eine Version des Klassikers als abschließendes Lied. Eigentlich gefunden habe ich es über die Compilation "Saint Germain des-Prés Revisté" (2006), aber wahrscheinlich sollte man sich auch so mal ein paar mehr Sachen von Angélique Kidjo anhören.
Songtext:
Summertime and the living is easy Fish are jumping and the cotton is high Your dad is rich and your mom’s good looking So hush little baby baby don’t you cry One of these mornings you’re gonna rise up singing Then you’ll spread your wings And you’ll take to the sky But till that morning There ain’t nothing can harm you With daddy and mommy mommy standing by One of these mornings you’re gonna rise up singing Then you’ll spread your wings And you’ll take to the sky But till that morning There ain’t nothing can harm you With daddy and mommy mommy standing by So hush little baby baby don’t you cry
Impressum
Jan-Henrik Hempel
jhh (at) j2h.com
Anschrift und Kontakt
Simon-Dach-Straße 21, 10245 Berlin, Deutschland
» Meine offizielle Webseite: www.j2h.com
» Mein Blog: blog.j2h.com
Art der Webseite
Die Webseite http://www.j2h.info/backhome/ ist eine rein private Webseite. Es wird kein kommerzieller Zweck verfolgt. Das vollständige Impressum meiner offiziellen Webseite finden Sie hier.
Hinweis zum Urheberrecht
Alle Texte, Bilder sowie das Layout dieser Seiten sind weltweit urheberrechtlich geschützt. Die Verwendung der Inhalte dieser Seiten bedarf einer schriftlichen Genehmigung durch Jan-Henrik Hempel. Die auf dieser Seite genannten Produktbezeichnungen, Namen oder Firmennamen sind Eigentum der jeweiligen Inhaber und unterliegen als solche dem gesetzlichen Warenzeichen-, Marken- und/oder patentrechtlichen Schutz. Ein Gegendarstellungsanspruch gilt nur im Sinne des §10 MDStV.
Haftungsausschluss
Die Inhalte auf diesen Seiten sind nach bestem Wissen und Gewissen zusammengestellt. Eine Haftung für die Vollständigkeit, Aktualität und die Richtigkeit der Inhalte wird in keinem Fall übernommen.
Die Inhalte anderer Seiten, auf die diese Seiten verweisen, entziehen sich der Kontrolle und Verantwortlichkeit des Verantwortlichen dieser Seiten. Wenn Sie diesen Links folgen, dann tun Sie das auf eigene Gefahr.